1. Bitte immer die Rechnerkonfiguration komplett posten!
    Vollständige Angaben zur Konfiguration erleichtern die Hilfestellung und machen eine zügige Problemlösung wahrscheinlicher. Wie es geht steht hier: Klick.
    Information ausblenden

BIOS erkennt CDRW zu langsam

Dieses Thema im Forum "Festplatten, SSD, USB-Sticks, CD/DVD/Blu-ray" wurde erstellt von Green.Syncry, 15. Januar 2003.

Status des Themas:
Es sind keine weiteren Antworten möglich.
  1. Green.Syncry

Green.Syncry Guest

Mein CDRW LW wird seit kurzem nicht mehr rechtzeitig vom Bios erkannt, so dass ich bei jedem Kaltstart eine Meldung "ATAPI Failure - Drive incompatible" oder ähnlich bekomme.
    Drücke ich RESET (Taste) oder beim Warmstart funktionierts einwandfrei...

Meine IDE Konfig:
    1.Master IBM 40Gb (UDMA5)
    1. Slave DVD ROM(UDMA2)
    2. Master CD RW (Problemgerät)(UDMA2)
    2. Slave IBM 10Gb (UDMA1)
    (Bitte auch um Tipps zu dieser Konfiguration)

Wenn ich die 2. Festplatte als Master und CDRW als Slave jumper, geht das zwar, aber der CDRW brennt nur noch 20x!!!!

2. Green.Syncry

Green.Syncry Guest

Danke, ich versuche das mal.
    Dummerweise ist mir vorgestern meine IBM Platte verreckt (scheinbar physikalischer Fehler).
    Vielleicht hängt das aber mit dem Fehler zusammen.

3. WebTech Inc

WebTech Inc Halbes Megabyte

Hey Green.Syncry,

ich würde Dir folgende Konfiguration empfehlen:
    1.IDE-Controller
    Master: IDM 40GB
    Slave : CDRW
    2.IDE-Controller
    Master: DVD ROM
    Slave : IBM 10GB
    Einfach mal antesten :)

Zur Information poste ich noch einen "Trouble Shooting Guide"
    für die von Dir genannte Fehlermeldung..........

Andy @ WebTech Inc

>>>>>>>>>>
    This issue can be caused by any off the following possibilities:

Cable loose or not connected.
    CMOS values not properly set.

Solutions:

CABLE LOOSE OR NOT CONNECTED

If any hardware has been recently added or the computer has been recently moved it is possible that the IDE or power cables connected to the CD-ROM drive may have become loose or disconnected.

* When ever inside the computer ensure you are aware of ESD and it\'s potential risks.

Verify that the CD-ROM, CD-R or CD-RW drive have at least two or more cables connected to them. Once cable should be a gray flat cable (data / IDE/EIDE cable) and the other should be the power cable. In addition the gray flat cable should be connected to the motherboard or the interface card on your computer.

If the cables appear to be connected properly, disconnect the data and power cables and then reconnect them to insure that they are not loose.

CMOS VALUES NOT PROPERLY SET

If all IDE/EIDE/ATAPI cables have been checked or disconnected and reconnected as instructed above and you continue to experience the same issue it is possible that the IDE/EIDE/ATAPI device may not be setup properly in CMOS.

Verify that if your CD-ROM drives are IDE/EIDE/ATAPI that they are setup in CMOS and setup properly to their configurations. If the drives are setup as Auto values do not need to be checked.

BAD HARDWARE

If you have followed the above steps and continue to experience the same issues it is possible that your computer may have a bad hardware device.
    >>>>>>>>>>

Status des Themas:
Es sind keine weiteren Antworten möglich.

Diese Seite empfehlen