c:\winnt\system32\lsass.exe

Dieses Thema im Forum "Windows NT / 95 / 98 / 2000 / ME" wurde erstellt von Fischkopp, 21. August 2002.

Status des Themas:
Es sind keine weiteren Antworten möglich.
  1. Fischkopp

Fischkopp Byte

Ich habe win2000pro auf dem Rechner, seit neusten versucht immer die Datei " c:\winnt\system32\lsass.exe" eine verbindung zum Internet herzustellen, das habe ich vor noch nie gehabt seit ich win2000pro auf dem rechner habe, habe win2000pro seit einem Jahr auf dem Rechner, kann mir jemand helfen oder sagen sagen warum die Datei versucht aufs internet zuzugreifen

2. Azubi

Azubi Kbyte

Hi,
    hier ein kleines Ergbniss was google.de dazu meint.
    Könnte verschiedene Ursachen haben.
    Mein W2K System versucht es auch. Ich habe es natürlich geblockt.

http://www.microsoft.com/WINDOWS2000/techinfo/reskit/en/Distrib/dsbg_dat_dozq.htm

In general, the LSA performs the following functions:

Manages local security policy.
    Provides interactive user authentication services.
    Generates tokens, which contain user and group information as well as information about the security privileges for that user. After the initial logon process is complete, all users are identified by their security identifier (SID) and the associated access tokens.
    Manages the Audit policy and settings. When an audit alert is generated by the Security Reference Monitor, the LSA is charged with writing that alert to the appropriate system log.
    The local security policy identifies the following:

The domains that are trusted to authenticate logon attempts.
    Who can have access to the system and in what way (for example, interactively, over the network, or as a service).
    Who is assigned privileges.
    What security auditing is to be performed.
    Default memory quotas (paged and nonpaged memory pool usage).
    Figure 2.2 shows a local perspective of Active Directory within the LSA security subsystem (Lsass.exe). The LSA security subsystem provides services to both the kernel mode and the user mode for validating access to objects, checking user privileges, and generating audit messages.
    [Diese Nachricht wurde von Azubi am 21.08.2002 | 20:06 geändert.]

Status des Themas:
Es sind keine weiteren Antworten möglich.

Diese Seite empfehlen