1. Bitte immer die Rechnerkonfiguration komplett posten!
    Vollständige Angaben zur Konfiguration erleichtern die Hilfestellung und machen eine zügige Problemlösung wahrscheinlicher. Wie es geht steht hier: Klick.
    Information ausblenden

Eure Meinung zu dieser GrakiKarte von PowerColor ! Radeon 9600 Pro

Dieses Thema im Forum "Grafikkarten & Monitore" wurde erstellt von Faith, 9. September 2003.

Status des Themas:
Es sind keine weiteren Antworten möglich.
  1. Faith

Faith Kbyte

Hi Leuts,

ich möchte gerne von euch eure Meinung zu dieser Grafikkarte hören !!! Denn diese hab ich mir gekauft !

- PowerColor Radeon 9600 Pro
    ---------------------------------------

Model: Radeon9600 Pro (R96A-C3N)
    RADEON? 9600 Pro delivers a cinematic experience to devoted gamers and casual enthusiasts alike, featuring optimized DirectX® 9.0 and AGP 8X support to push next-generation 3D games to their limit.
    Get in the Game Full AGP 8X support doubles available bandwidth for the most engaging game play in its class
    Four parallel rendering pipelines process up to 1.6 billion pixels per second
    128-bit full floating point precision enables billions of color variations to render the same lighting and effects as Hollywood studios
    Core Speed 400MHz and Memory Speed 300MHzx2 (600MHz DDR)

Microsoft® DirectX® 9 support Enjoy better performance and 3D imagery in multimedia, games and applications with Microsoft® DirectX® 9 optimized architecture
    Supported by CATALYST?, the industry's most stable 3D acceleration software
    Also supporting the latest OpenGL® functionality and feature sets

Extra Life Optimized to run the most demanding 2D and 3D next-generation games and applications without putting extra strain on the CPU
    FULLSTREAM? removes blocky artifacts from streaming Internet video to deliver smoother looking, higher quality online content
    VIDEO IMMERSION? integrates features to provide unprecedented support for digital and high definition video.

System requirements Pentium 4/Celeron/III/II, AMD K6/Athlon or compatible with AGP 2X or AGP 2X/4X universal slot
    Installation software requires CD-ROM drive
    DVD playback requires DVD drive on PCs with an Intel Pentium II processor (or equivalent) and 64MB of system memory
    .
    Monitor support CRT Monitor: 15-pin VGA connector
    Composite connector
    DVI-I (flat panel display) connector

Display support Register compatible with VGA
    BIOS compatible with VESA for super VGA
    DDC1/2b/2b+ monitor support
    VESA Display Power Management Support
    Separate horizontal & vertical synchronization at TTL levels

Bundled Software S/W DVD Player.
    Hydravision Multiple Monitor Management Software.

Accessories A/V cable.
    Manual.
    CD Driver.
    DVI-I dongle
    Note : Specification is subject to changes without notice.

2. Faith

Faith Kbyte

Hallo Chriss, ja mittlerweile bin ich zufrieden mit dieser Karte, ich musste nur ein paar Einstellungen vornehmen, habe aber zur SIcherheit mir noch den PowerStrip runter geladen ( weil dieser wird immer wieder empfohlen )

Nunja mit dem Treiber, ich weiss noch nicht, schau dir mal an, was ich als Version drauf habe:

- Treiberversion: 6.14.10.6378 vom 12.08.2003

entweder ist das der Treiber ( versteckt als 3.7 ) oder ich weiss nicht richtig !

Und der Internal DAC liegt angeblich bei 500 MHz.

Nun was meinst du ? .... auch generell zu dieser Karte ?

Faith

3. chrissg321

chrissg321 Viertel Gigabyte

Hat des mit dem Treiber (Catalyst 3.7) jetzt geklappt? Bist du mit der Karte selber zufrieden? Will mir die auch kaufen.

Status des Themas:
Es sind keine weiteren Antworten möglich.

Diese Seite empfehlen