Total Commander: Beta 3 der Version 6.02 zum Download

Dieses Thema im Forum "Ihre Meinung zu Artikeln auf pcwelt.de" wurde erstellt von jenspcw, 1. März 2004.

Status des Themas:
Es sind keine weiteren Antworten möglich.
  1. jenspcw

jenspcw Kbyte

@PCWELT: Die Analyse des Changelogs auf neue Funktionen wäre wirklich nett gewesen-DAS wäre der Benefit gegenüber meinen eigenen Bemühungen, den ich von eurem Newsletter eigentlich erwarte.
    Die Neuerungen in 6.02b3 erleicherten übrigens vieles:
    - Specially sorted totalcmd.inc for internal commands as proposed in the Total Commander forum
    - Cursor right in inplace rename will put cursor directly after selection
    - Included new unrar dll which fixes some crashes with invalid RAR files
    - Search: right click on result list item selects it and then shows its context menu
    - wincmd.ini [configuration] RenameSelOnlyName=1 selects only name (not ext) on inplace rename
    - Synchronize dirs: Delete BEFORE copying in asymmetric mode, to make space for newly copied
    - Made list in associate dialog a bit higher (user request)
    - Right click context menu in search window
    - wincmd.ini [configuration] TabEnterDirChange= when user tries to change dir on locked tab with ENTER or Double Click, then 0: do nothing, 1=open new tab, 2=ask
    - wincmd.ini [configuration] LockedTabChange= what to do when changing dir on locked tab: 0: new tab, 1: re-use tab with same dir, 2= re-use first unlocked tab, 3=re-use last unlocked tab
    - wincmd.ini [configuration] ReverseHistory=1 shows last visited dir first
    - When changing dir on a locked tab and the new directory already exists as a tab, switch to that tab instead of opening a new tab
    - opentabs and appendtabs now also work with the tab name in the parameters field, and support placeholders like %P%N
    - Multi-rename tool: First letter per word uppercase: Don't do this in the file extension
    - Synchronize dirs: Show total bytes to be compared in footer
    - Allways open background transfer manager window in upper left corner if no other transfer manager open
    - Made background transfer manager window resizable
    - Environment variable support in Mainmenu= and LanguageINI= lines of wincmd.ini
    - Multi-rename tool: Clicking on [N#-#] when no file selected offers longest name
    - wcx_ftp.ini, [General], TcpKeepAlive=1 turns on TCP keep alive packages on the FTP control connection, so a router doesn't drop the connection during a long file transfer.
    - wincmd.ini, [Configuration], AccessTime=1 lets TC work with the last access time instead of the last write time, e.g. for copying files last accessed during the last x days

Bitte, gern geschehen!

der_skeptiker

2. jenspcw

jenspcw Kbyte

... das komplette Changelog nur der "added"-Funktionen incl. Beta3, nicht der "fixed"-Einträge.

Abgesehen davon wäre es nett von Herrn Ghisler (der übrigens sehr um sein Kind TC bemüht ist und guten Support auch an "RTFM"-Muffel leistet ;-) ), dass mal übersichtlicher zusammenzustellen, meinetwegen getrennt nach "added" und "fixed". Aber ich meckere generell zu viel *vor der eigenen Tür kehr* :o)

der_skeptiker

3. PK --PCWELT--

PK --PCWELT-- Redaktion

Das ist das komplette Changelog der Beta-Version 6.02 und nicht das der frisch erschienen Beta 3. Wobei ich mich jetzt allerdings selbst wundere, dass wir nichts zur Beta 1 und Beta 2 gemacht haben... hm ...

Status des Themas:
Es sind keine weiteren Antworten möglich.

Diese Seite empfehlen